Twitter y cómo ganar dinero en tiempo real
Cómo rentabilizar el tiempo real ha sido la gran pregunta (otra de las grandes, en realidad), para compañías como Twitter y Facebook. La primer genera 600 actualizaciones por segundo y la red social de Zuckerberg, 700 por segundos. Pero eso no ha sido suficiente. Mientras Twitter recién acaba de mostrar un modelo de negocios que aún debe probar ser efectivo, las ganancias de Facebook son menos atractivas de lo esperado por los inversionistas. El problema para ambos es que mucha de la información que se genera en las redes sociales no es útil y que la que es útil es difícil de conseguir. Para el algoritmo, por supuesto. Lo que realmente es necesario: "un servicio destinado a recopilar, organizar y poner a disposición todos los datos compartidos por mis redes", es una operación aún en deuda para los buscadores sociales, quienes aún no tienen la capacidad de filtrar, dejando solamente el cuerpo central de los contenidos difundido por los este tipo de medios. La captura del flujo es, no cabe duda, el pendiente del tiempo real. Y es una oportunidad económica del tamaño de Google dicen los expertos. Por lo mismo, Twitter diseñó su modelo a partir de anuncios que aparecerán en la parte superior de los resultados de búsqueda. Esto en una primera etapa, pues luego se sumará tweets promocionados (proceso llamado índice de resonancia), es decir publicidad que recorre el time line y que los usuarios podrán administrar. Se supone que sería publicidad adaptada al perfil de cada usuario, pero... Como muchas de las conversaciones entre usuarios tiene que ver temas específicos, sería más fácil insertar publicidad. Sin embargo, hay muchos analistas que dudan de que las comunidades acepten este tipo de intervención. Como sea, todo indica que se avanza hacia una los buscadores semánticos, como primer paso al modelo económico. Y probablemente habrá que esperar un poco antes que podamos ver algo como un "page rank" nacido del flujo social. Los siguientes son tres artículos que tocan este tema.
This week Twitter launched Promoted Tweets, an advertising platform that sheds light on its much-discussed business model. The platform takes a page out of Google's advertising playbook by letting advertisers sponsor posts that will appear at the top of Twitter search results.
Twitter hopes to take Promoted Tweets further in the long run by dropping advertising messages into the multithreaded conversation that goes on between its users. But it may find it difficult to ensure that these advertisements are relevant and useful, and it will need to tread carefully so as not to alienate its vocal, opinionated community of users.
Continua
In the four years since Twitter launched, two questions have hung over the micro-blog service: Can it make money? If so, how?
Twitter is expected an answer to both questions on Tuesday in the form of "promoted tweets," which will put ads on Twitter, first in search results and later in user feeds both on Twitter.com and the myriad third-party clients that access the service, such as TweetDeck, twhirl, TwitterBerry and Tweetie, the last of which was just acquired by Twitter last week.
Continua
Twitter caused a stir Monday when it lifted its curtain enough to show us how much activity the service is seeing currently, and how it’s grown since 2007. And while many reports talk about visits to Twitter.com flattening, Twitter’s own chart showing the number of tweets its users are publishing is staggering.
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This week Twitter launched Promoted Tweets, an advertising platform that sheds light on its much-discussed business model. The platform takes a page out of Google's advertising playbook by letting advertisers sponsor posts that will appear at the top of Twitter search results.
Twitter hopes to take Promoted Tweets further in the long run by dropping advertising messages into the multithreaded conversation that goes on between its users. But it may find it difficult to ensure that these advertisements are relevant and useful, and it will need to tread carefully so as not to alienate its vocal, opinionated community of users.
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In the four years since Twitter launched, two questions have hung over the micro-blog service: Can it make money? If so, how?
Twitter is expected an answer to both questions on Tuesday in the form of "promoted tweets," which will put ads on Twitter, first in search results and later in user feeds both on Twitter.com and the myriad third-party clients that access the service, such as TweetDeck, twhirl, TwitterBerry and Tweetie, the last of which was just acquired by Twitter last week.
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Twitter caused a stir Monday when it lifted its curtain enough to show us how much activity the service is seeing currently, and how it’s grown since 2007. And while many reports talk about visits to Twitter.com flattening, Twitter’s own chart showing the number of tweets its users are publishing is staggering.
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